Projekt współfinansowany przez Unię Europejską

wtorek, 17 marca 2015

Nie zmarnowałam ani chwili

Wyjazd do Barcelony w moim odczuciu był bardzo udany.  Przygotowania do wyjazdu  uwzględniały wszystkie istotne  elementy. Uczestniczyłam w kursie językowym w trakcie którego poprzez konwersacje i ćwiczenia nabrałam pewności, że moje umiejętności językowe pozwolą mi efektywnie uczestniczyć w zajęciach odbywających się w ramach kursu. Spotkania grupy projektowej spowodowały, że przed wyjazdem posiadłam informację o Hiszpanii, Turcji, Bułgarii, czyli  krajach z których pochodzili pozostali  uczestnicy kursu. Wyjeżdżając czułam się bezpiecznie ponieważ wiedziałam gdzie będziemy zakwaterowani, jak będzie przebiegała podróż. Otrzymałam szczegółowy program pobytu w Barcelonie oraz informację o numerach kontaktowych z ważnymi instytucjami  w tym kraju.  Istotne dla mnie było to, że wyjazd nasz został dodatkowo ubezpieczony i zmobilizowano mnie do wyrobienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. 


Pobyt w Barcelonie był rewelacyjny. W godzinach dopołudniowych uczestniczyliśmy w kursie. Doskonaliliśmy swoją wiedzę w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych poprzez stosowanie aktywnych metod pracy. Wymienialiśmy doświadczenia zawodowe i co bardzo istotne pokonywaliśmy z sukcesami bariery językowe.  O naszym zaangażowaniu i aktywności świadczą wytwory naszej pracy,  którymi były prawie artystycznie wykonane plakaty, makiety, karty pracy.  Ciekawym doświadczeniem była wizyta w hiszpańskiej szkole. Przez cały okres  pobytu  w Barcelonie nie zmarnowałam ani chwili czasu. W godzinach popołudniowych i wieczornych zwiedziliśmy wszystkie najistotniejsze obiekty w tym mieście. Poczułam jego klimat. Udało mi się podejrzeć jak żyją Katalończycy, poznać niektóre hiszpańskie zwyczaje i tradycje. Posmakowałam kuchni  katalońskiej, co było też wspaniałym doświadczeniem. Dużą wartością tego wyjazdu jest dla mnie także to, że po raz kolejny przekonałam się jak bardzo istotna i efektywna może być praca zespołowa. Zadowolona z wyjazdu na pewno będę przekonywała koleżanki i kolegów, że przystępowanie i realizowanie projektów w ramach programu Erasmus + to doskonały sposób na własny rozwój, sposób na doskonalenie własnego warsztatu pracy i poznanie świata  bez angażowania własnych środków finansowych. 
Dorota W. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz