Projekt współfinansowany przez Unię Europejską

poniedziałek, 23 marca 2015

Barcelona - wspomnienia

Do dnia dzisiejszego jestem zauroczona Barceloną. Jej położenie, klimat śródziemnomorski, liczne zabytki spowodowały, że stała się dla mnie miastem, do którego chciałabym wrócić. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie architektura, w której przeplatana na przemian nowoczesność z zabytkami w ogóle nie raziła, lecz wspaniale dopasowywała się, tworząc niepowtarzalną atmosferę. Ciekawym rozwiązaniem architektonicznym były piękne tarasy na wysokich piętrach lub dachach budowli, obsadzane roślinnością, na których barcelończycy odpoczywają zapewne po trudach codzienności. Sama koncepcja urbanistyczna Barcelony była także nadzwyczaj ciekawa, najbardziej widoczna z lotu ptaka, ale również odczuwalna dla turystów. Tworzyła ją sieć urokliwych uliczek, liczne place fontanny, pomniki i oczywiście drzewa – najczęściej palmy, platany lub pomarańczowe. W Barcelonie jest aż dziewięć zabytków z listy UNESCO, a siedem z nich to dzieła geniusza architektury – Gaudiego. Jestem pod wielkim wrażeniem tego co widziałam. Tym bardziej, że do tej pory mogłam podziwiać jego prace tylko w reprodukcjach albumowych lub w książka o historii sztuki. Odżyły wspomnienia z lat studenckich, kiedy przyswajałam wiadomości o secesji, oglądałam setki zdjęć, ale w rzeczywistości zetknęłam się z czymś jeszcze piękniejszym i bardziej imponującym.


 
                Dzięki udziałowi w projekcie „Erasmus +” mogłam uczestniczyć w warsztatach dla nauczycieli, które były dla mnie nowym doświadczeniem. Nie mogłam sobie wyobrazić, jak będzie wyglądała współpraca z osobami z innych krajów, mówiących różnymi językami. Okazało się, że przy odpowiednim doborze metod pracy, może to być nawet interesujące zajęcie i miła zabawa. Właśnie ta różnorodność kulturowa przypomniała mi zespoły klasowe, z którymi na co dzień pracuję i muszę pobudzać do twórczych działań, aktywności. Dlatego wiele poznanych na tym kursie metod wykorzystam w mojej pracy zawodowej.
                Wizyta w Barcelonie była dla mnie interesującym doświadczeniem, niezapomnianym. W jej trakcie zrobiłam ponad 1000 zdjęć i zaraz po powrocie do domu, zainspirowana kolorytem tego miasta, wprowadziłam nowy temat lekcyjny (projekt witrażu). W ramach jego realizacji uczniowie stworzyli bardzo ciekawe prace, które teraz zamierzam zaprezentować w formie wystawy w „szkolnej galerii sztuki”.



Cieszę się, że zgłosiłam się do udziału w tym projekcie. Dzięki niemu mogę wzbogacić swój warsztat pracy, poznać ciekawe metody dydaktyczne i zdobyć nowe doświadczenia, z których na pewno będę korzystać na co dzień.
Dorota K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz