Projekt współfinansowany przez Unię Europejską

wtorek, 18 listopada 2014

Metoda stacji zadaniowych

Metoda stacji jest jedną z wielu metod pracy przydatnych w celu podsumowania i utrwalenia materiału. Uczniowie pracują na wcześniej przygotowanych stanowiskach zawierających zadania z określonej partii materiału. Największą zaletą tej formy pracy z uczniami jest fakt, że uczniowie wykonują zadania w dowolnej, wybranej przez siebie kolejności. Uczeń sam sprawdza efekty swojej pracy, przez co uzyskujemy efekt samokontroli. Niezwykle ważnym elementem jest faza refleksji, podczas której uczniowie analizują problemy. Zdjęcia prezentują lekcję języka niemieckiego przeprowadzoną w klasach pierwszych gimnazjum. Scenariusz i załączniki można znaleźć na stronie internetowej projektu. 
Opinie uczniów:



Gabriel - podobało mi się, że każdy decydował sam o kolejności wykonywania zadań. 

Wiktor - nie musieliśmy siedzieć przez całą lekcję w ławkach :)


Paulina - najbardziej podobało mi się, że same się oceniałyśmy.

Klaudia - bardzo bym chciała, żeby wszystkie lekcje takie były.

Wiktoria - Mogłyśmy choć przez chwilę poczuć się jak nauczyciel. To było fajne doświadczenie. 

Nikodem - lekcja bardzo fajna. Najbardziej podobało mi się ocenianie swoich zadań. 

Kuba - Najlepsze było to, że mogliśmy siedzieć, gdzie chcieliśmy przechodząc między stacjami. 

Bartek - lekcja mi się podobała. Zadania nie były nawet takie trudne. 



Aneta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz