Projekt współfinansowany przez Unię Europejską

niedziela, 23 listopada 2014

Co to znaczy rozumieć dziecko ?

10 listopada nauczyciele uczestniczyli w szkoleniu pt. „Co to znaczy rozumieć dziecko?- sposoby podnoszenia kompetencji wychowawczych i rodzicielskich”.
Jako nauczyciel z wieloletnim stażem, wychowawca i rodzic dwójki dzieci udałam się na konferencję  z przekonaniem, że na ten temat wiem już wszystko.  Jednak   szybko zmieniłam zdanie. Pracowaliśmy  w kilkuosobowych zespołach, gdzie  analizowaliśmy każdą grupę wiekową dzieci (od maluchów do  nastolatków) pod względem ich potrzeb, oczekiwań, wymagań itp.  Wniosek nasunął nam się samoistnie. Bardzo istotna jest świadomość nauczyciela, na temat jego roli w życiu ucznia na każdym etapie edukacyjnym.  Warunkiem koniecznym jakiejkolwiek zmiany, jest spojrzenie na świat oczami dziecka.

Obszar emocji dziecka odgrywa bowiem istotną funkcję w procesie zrozumienia ucznia.
Żyjemy w czasach zmian cywilizacyjnych i czujemy potrzebę  zdobywania kluczowych kompetencji, zarówno w obszarze kształcenia uczniów, jak i doskonalenia samych siebie. Chcemy, aby nasze cele były spójne z założeniami  w UE (uczenie się przez całe życie, komunikacja, praca zespołowa, języki obce, technologie komputerowe).

Ważne są szkolenia, na których dowiemy się jak reagować w trudnych, ekstremalnych sytuacjach, jak prowadzić lekcje w sposób atrakcyjny, przystający do współczesnych czasów, aby zainteresować nawet najbardziej "opornych" uczniów. 
Beata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz