10 listopada nauczyciele
uczestniczyli w szkoleniu pt. „Co to znaczy rozumieć dziecko?- sposoby
podnoszenia kompetencji wychowawczych i rodzicielskich”.
Jako nauczyciel z wieloletnim stażem, wychowawca i
rodzic dwójki dzieci udałam się na konferencję
z przekonaniem, że na ten temat wiem już wszystko. Jednak
szybko zmieniłam zdanie.
Pracowaliśmy w kilkuosobowych zespołach,
gdzie analizowaliśmy każdą grupę wiekową
dzieci (od maluchów do nastolatków) pod
względem ich potrzeb, oczekiwań, wymagań itp.
Wniosek nasunął nam się samoistnie. Bardzo istotna jest świadomość
nauczyciela, na temat jego roli w życiu ucznia na każdym etapie
edukacyjnym. Warunkiem koniecznym
jakiejkolwiek zmiany, jest spojrzenie na świat oczami dziecka.
Obszar emocji dziecka odgrywa bowiem istotną funkcję w
procesie zrozumienia ucznia.
Żyjemy w czasach zmian cywilizacyjnych i czujemy
potrzebę zdobywania kluczowych
kompetencji, zarówno w obszarze kształcenia uczniów, jak i doskonalenia samych
siebie. Chcemy, aby nasze cele były spójne z założeniami w UE (uczenie się przez całe życie,
komunikacja, praca zespołowa, języki obce, technologie komputerowe).
Ważne są szkolenia, na których dowiemy się jak
reagować w trudnych, ekstremalnych sytuacjach, jak prowadzić lekcje w sposób
atrakcyjny, przystający do współczesnych czasów, aby zainteresować nawet
najbardziej "opornych" uczniów.
Beata
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz