Projekt współfinansowany przez Unię Europejską

piątek, 17 października 2014

Dlaczego Erasmus+ ?

Dlaczego biorę udział w programie Erasmusplus?


Od zawsze interesowały mnie kontakty z osobami z innych krajów, kultur. Jako młody człowiek, z racji tego, że byłem trenującym sportowcem, miałem okazję kontaktów z drużynami zagranicznymi podczas wyjazdów na obozy sportowe i turnieje piłki nożnej (DDR, Czechosłowacja, Węgry, Francja, Chorwacja).  Podstawowym problemem był najczęściej brak komunikacji. Nadrabialiśmy trochę językiem rosyjskim, który był w tamtych czasach jedynym powszechnym językiem nauczanym w szkole. Języka angielskiego zacząłem uczyć się dopiero w liceum. Miałem to szczęście, że trafiłem na fantastyczną p. profesor, która zapoznała nas z podstawami ŁACINY i angielskiego,  dzięki czemu zaszczepiła w nas  bakcyla „językowego”. Jestem jej za to wdzięczny bowiem w okresie wakacji udało mi się spełnić moje marzenie: „HITCHHIKING BY EUROPE”. Dwukrotnie udało mi się odbyć podróż autostopem po Europie: zwiedziłem Włochy, Francję, Hiszpanię. Wielokrotnie przeżywałem zabawną sytuację, kiedy nowopoznane osoby pytały mnie:
·         Where are you come from?
·        I come from Poland!
·       Oh!!!  Holland !!!
·      No Holland – Poland !!!
·      Yes I know: Papa, Walesa, Boniek, kielbasa, wodka, ……….

A potem zaczynały się przedziwne pytania na temat naszego kraju ale to temat na inną opowieść.
Przekonałem się, że najważniejszy jest kontakt z ludźmi i „żywym” językiem. Żałuję, że w tamtych czasach nie było komórek, Internetu, Facebook-a, bowiem poznałem wiele fajnych interesujących osób, niestety do czasów dzisiejszych te kontakty nie przetrwały.
Całe szczęście, żyjemy dzisiaj w Europie bez granic i kontakty międzynarodowe między instytucjami, szkołami,  ludźmi  są na porządku dziennym. Chęć kontaktu z językiem i chęć poznania modelów edukacji w innych krajach to główny powód, dla którego biorę udział w programie Erasmusplus.
Sebastian

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz